Kusttrail Vlissingen

02-03-2014 17:39

Zaterdag 1 maart stond de laatste cross van de Zeeuwse crosscompetitie op het programma. Volgens de Zeeuwse trend werd ook deze Kustcross door de organisatie omgetoverd tot de Kusttrail. Het werd een trail over 10.6km, verdeeld over drie rondes met daarin een flink aantal trappen, duinen en strand. Normaal gesproken niet zo mijn ding, maar aangezien deze wedstrijd voor mij in het teken stond van het opbouwen van het aantal kilometers zag ik het als een mooie training. Na het startschot ontstond er een kopgroep met hierin Tommy Staal, Tim van den Broeke, Robert Willemse en Luuk Balkenende. Het tempo lag in de beginfase nog niet erg hoog, maar na de eerste stijle trap van ruim 20 meter begon ik de benen toch al wel wat te voelen.

  Kopgroep in de eerste ronde

 

Aan het eind van de eerste ronde liep ik samen met mijn oude trainingsmaat Tommy Staal langzaam weg van de rest. Ik voelde me nog vrij ontspannen en we voerde het tempo dus ook steeds wat verder op.
Echter in de tweede ronde kwamen we voor een leuke verrassing te staan. We mochten namelijk de lange trap de laatste 2 rondes niet via de trap zelf nemen, maar werden op een smalle strook langs de trap gestuurd die bestond uit mul zand. Alsof het nog niet zwaar genoeg was!
Eind van de tweede ronde toonde Tommy, die zijn zaterdagtraining had verwerkt in de wedstrijd, dat hij toch een flink stuk sterker was door steeds verder weg te lopen.
Mijn benen voelden bij het ingaan van de laatste ronde eigenlijk nog best goed, alleen begon mijn milt wat op te spelen. Misschien te laat gegeten, of misschien een teken dat mijn lichaam nog niet 100% gewend is aan het lopen van wedstrijden.
Ondanks de steken kon ik de laatste ronde toch nog wat versnellen en onbedreigd naar een mooie tweede plek lopen.

  Samen met Tommy aan kop van de wedstrijd


Al met al kan ik zeer tevreden terugkijken naar deze wedstrijd. De wedstrijd paste mooi in mijn opbouwfase en geeft me weer wat vertrouwen om lekker op deze manier door te blijven bouwen. Als volgende wedstrijd heb ik 16 maart een 10km op de weg in Sluis op de planning staan, weer een mooie test om te kijken hoe ik er dan voor sta.