Bevestiging van goede vorm bij Posbankloop in Velp

30-09-2013 13:52

Zondag 29 september stond voor mij de Posbankloop te Velp op het programma. Voor mij een mooie test om te kijken hoe ik er voor sta na de eerste paar weken van stage en een andere manier van trainen. De start van de 6.2km was om 13.00uur en we hadden er, ondanks wat wind, prachtig weer bij.

Vanaf de start ontstond er gelijk een kopgroep van 3 man, met hierin Luc Schout, Dahir Hassan en ik. Het tempo lag de eerste kilometer nog niet erg hoog, tot Dahir een versnelling inzette. Vanaf dit moment hebben we met z’n drieën tot aan de muur kop over kop afgewisseld. Bij het begin van de klim zaten we nog mooi bij elkaar, maar tijdens de beklimming ontstonden er toch wat gaten. Dahir moest er als eerste af en na een sterke versnelling van Luc moest ook ik een gat laten. Op de top van de muur ( 98,1m hoogte) had Luc al een gat van 4sec. te pakken. Dahir volgde op zo’n 9 seconden.
Het laatste deel van het parcours, wat voornamelijk uit afdalen bestond werd duidelijk dat Luc toch echt een maatje te groot was. Het gaatje werd steeds groter en uiteindelijk finishte ik dus op een tweede plaats in een tijd van 19.51min, 25 seconden achter winnaar Luc.
Tijdens de Posbankloop wordt er ook altijd een klassement opgesteld over wie het snelst de muur beklimt. Ook hier pakte Luc de winst en volgde ik op een tweede plaats op 4 sec.

Al met al ben ik behoorlijk tevreden met de uitslag van deze wedstrijd, zeker omdat ik, met minder trainingsarbeid en een drukke stageperiode, toch 19 sec. sneller was als vorig jaar. Dit geeft een mooie bevestiging van een goede vorm, waarmee ik over twee weken vol vertrouwen kan afreizen naar Groningen voor de 4-mijl.